6 Ekim 2013 Pazar

Renkli Patates Toplarıyla Eğlenceli Sunumlar



Biri patates mi dedi? Her türlüsü ayrı çeker beni kendine. Kızartmadan tutun salatasına çok sevdiğimi tüm çevrem bilir. Çoktandır internette gezerken gördüğüm bu sevimli patates toplarından yapmak istiyordum ki bugün deneyebildim sonunda. 

Tarife gelecek olursak,

Malzemeler
  • 2-3 adet haşlanmış patates
  • 1yemek kaşığı tereyağ
  • yarım çay bardağı zeytin yağ
  • karabiber,tuz
  • limon suyu, nar ekşisi
  • 1 havuç rendesi
  • bir tutam ince kıyılmış maydanoz
  • çörekotu
  • kırmızı biber


Haşladığımız patatesleri genişçe bir kapta eziyor, baharatları, tereyağı, zeytinyağı, limonu, karabiberi ve tuzunu ekleyerek karıştırıyoruz.  Tercihe göre nar ekşisi ve farklı baharatlar da konulabilir. Ardından elle şekil vereceğimiz kadar soğuttuğumuz  patates karışımından istediğimiz büyüklükte toplar yapıyoruz. Minik toplarımızı  havuç rendesi,  maydonoz, çörekotu veya kırmızı biberle süsleyerek tabağımıza alıyoruz. 

Patates toplarımızı kendi yaptığımız veya satın aldığımız dekoratif kürdanlarla harika sunumlar yapabiliriz. Sonraki zamanlarda bu fikri hayata geçirmeyi düşünmekteyim. 

 Sizlerde davet sofralarında, müsafir kahvaltılarında, eşinize hazırlayacağınız süpriz yemeklerde masanızı zenginleştirecek bir seçenek olan bu renkli bir o kadar da sevimli  patates toplarından yapabilirsiniz.


Afiyet olsun.

Sevgiyle, neşeyle kalın ♥ 

Yeni hafta yeni mutluluklar getirsin :)

4 yorum:

  1. Eline sağlık Günnnurcum çpk lezzetli görünüyorlar. Benim de misafirlerime sık sık yaptığım bir tariftir bu ;)

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederim kuzum senin tarif de farklılıklar var mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim bildiğim de bu şekilde tatlım ama ben patateslerin içine nar ekşisi ve kaşığın ucuyla kimyon da atıyorum biraz. ;)

      Sil
  3. Bak işte hatırlattığın iyi oldu ben de biraz nar ekşisi koyuyordum, tarife yazmayı unutmuşum :)

    YanıtlaSil