15 Mart 2014 Cumartesi

Balkabaklı Cheesecake /Pumpkin Cheesecake




Aklıma düştü bir kere bu sıralar canım bir cheesecake istiyor sormayın. Pazarda bu turuncu güzellikleri görünce balkabaklı cheesecake denemenin zamanı gelmiştir dedim.Tarifler arasında kaybolduktan sonra kendi yorumumla yeni bir tarif çıkardım ortaya. İki günlük maceram sonunda balkabaklı cheesecake'ime kavuştum.

Daha önce de balkabaklı pasta da yapmıştım, merak edenler buraya bakabilir. Şu kelepçeli kalıplar varya onlardan almadığıma pişman oldum ama minik mutfağımda nereye koyacağım konusu da beni endişelendiriyor. Olsun sığdırırım ben bir yere almam lazım.

İşte benim tarifim şöyle.

MALZEMELER

Bisküvili Taban
1 Paket burçak bisküvi
100 gr eritilmiş tereyağ

Dolgu
Püre haline getirilmiş kabak tatlısı (400 gr civarı)
300 gr labne peyniri
100 ml krema
2 yumurta
1,5 çorba kaşığı un
1 tatlı kaşığı tarçın
1/2 çay kaşığı  zencefil 
1/2  çay kaşığı yeni bahar
1/2 çay kaşığı muskat
1 adet vanilya
1 fiske tuz

Süsleme
Püre haline getirilmiş kabak tatlısı (250 gr)
Ceviz

YAPILIŞI

Bisküviler  robottan geçirilerek un haline getirilir.Eritilmiş tereyağıyla karıştırılarak kalıbın tabanına eşit kalınlıkta yayılır. Kabımızı en az 30 dk buzdolabında bekletiyoruz..

Demiştim ya kelepçeli bir kalıp olması işinizi kolaylaştıracaktır. Olmayanlar  borcam veya diğer kek kalıplarını tercih edebilirler.Benim kullandığım şu küçük kare borcamlardan. Bu arada kalıbın tabanını yağlamayı veya yağlı kağıt kullanmayı unutmayalım.

Diğer yandan labne peyniri, krema ve şeker 1-2 dk çırpılır,  Kabak püresi ardından yumurtalar teker teker eklenerek çırpmaya devam edilir. Kabak tatlısı tarifim için buraya  tık tık.  Son olarak da  un, baharatlar  (zencefil, yeni bahar, muskat), tuz ve vanilya  ilavesiyle çırpa işlemi sonlandırılır. Baharatların kullanımı opsiyonel. Yani siz nasıl hoşunuza gidecekse aroma olarak istediğiniz baharatları kullanın. Son olarak da karışımı  buzdolabından çıkardığınız kabınıza aktarınız.

Cheesecake önceden 180 dereceye ısıtılmış fırında (statik fırın için) yaklaşık 1 saat  pişirilir ve ardından fırından çıkarmadan soğumaya bırakılır.

Fırından çıkarılan kekin üzeri daha önce ayrılan  kabak püresi ve cevizle süslendikten sonra buzdolabına kaldırılır ve min. 4-5 saat bekletilir. Sabredebilirseniz en iyisi bir gece buzdolabında tutmanız ama biliyorum ki sabredemeyeceksiniz. O zaman buzlukta 1 saat beklettikten sonra cheesecake'inizi alt bölmeye (+4 dereceye) almanız.

Biraz şekilsiz mi oldu ne? Olsun sevgili gurmeden tam not aldı kendisi tatlı sevmediği halde bayılarak yedi ya iki günlük uğraşıma değdi sanırım.


Afiyet olsun :)







Edit: 24 cm kelepçeli kalıpta yaptım, şekil olarak daha güzel olacak demiştim ya, işte kanıtı. 









6 yorum:

  1. Fotoğrafı bile ağzımı sulandırdıysa aslı kim bilir nasıl lezzetlidir, ellerine sağlık günnurum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kuzum teşekkür ederim görünüş tam içime sinmedi ama lezzeti harika, balkabağı bu kadar mı yakışır cheesecake yapımına :)

      Sil
  2. Balkabağını çok severim ve her şeye çok yakıştığını düşünürüm,ellerine sağlık Günnur'cuğum nefis gözüküyor.
    Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  3. Mehtap ablacım teşekkür ederim balkabağı gerçekten mucize, şerbetli tatlılardansa böyle lezzetleri seviyorum. Teşekkür ederim, sevgiler ♥

    YanıtlaSil
  4. Benim gibi balkabağı sevenler için iyi bir tarif olmuş ellerine sağlık Günnur sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. Teşekkür ederim, mutlaka denemelisin o zaman , sevgiler...

    YanıtlaSil