26 Ekim 2013 Cumartesi

Mum Eskitme Yöntemiyle Vintage Dekoratif Kutu Boyama - DIY


Obje Boyama, Mum Eskitme Yöntemiye Vintage Kutu Boyama


Merhaba arkadaşlar. Uzun zamandır yapmak istediğim fakat  nereden başlayacağımı bilmeme ve malzeme yoksunluğu gibi sebeplerden ötürü ertelediğim obje boyama işine an itibariyle giriş yapmış bulunmaktayım.

Çeşitli bloglardan okuyarak, uzman videoları izleyerek ufak tefek teknikleri uygulamayı öğrendim. İçlerinde beni kalbimden vuran yeni  keşfettiğim ve müptelası olduğum graphicsfairy sitesi  ilham kaynağımdı.

Gerekli Malzemeler

  • Sentetik Fırça
  • Yüzey Astarı-Kapatıcı
  • Akrilik Boya (Kontrast renklerde tercih edeceğiniz 2 renk)
  • Mum veya Parafin
  • Dekupaj Tutkalı
  • Zımpara
  • Mat Sprey Vernik
  • Kutu Obje
  • Makas

Vintage Kutu Boyama, Dekupajla Kutu Boyama
Boyanacak Objeler


İlk olarak yüzeyi kapatıcı bir astarla boyuyoruz. Bende bu malzeme olmadığı için dekupaj tutkalı kullanmayı tercih ettim. Primer malzememiz kuruması için bir mola verelim.

Ardından ilk kat yani taban boyası olan siyah akrilik boyayı uygun bir fırçayla objemize uyguluyoruz.Boyanın  kuruması için birkaç saat veya aceleniz yoksa bir gece boyunca bekleyebilirsiniz.

Dekupaj, Kutu Boyama, Diy, Kendin Yap
Akrilik Siyah Boyası ile Boyanmış Kalem Kutusu

Siyah katman tamamen kuruduktan sonra kutuların dış yüzeyini mumluyoruz. Bu işlem eskitme görünümü yaratmak için alt tabakadaki boyaya ulaşmamızı sağlayacaktır.

Vintage Kutu Boyama
Siyaha Boyanmış ve Mumlama Yapılmış Kutu

Mumla kaplamadan sonra seçtiğimiz ikinci (açık ton) renkle objeyi boyuyoruz. Ben ilk katta yeteri kadar kapanmadığı için iki kat boyadım. Sonrasında kutuların  iyice kurumasını bekliyoruz. 

Vintage Kutu Boyama, Shabby & Chic Decoration


Bu aşamadan sonra en zevkli kısımlar başlıyor. Eskitme görünümü için yer yer ince kağıt zımparayla kutumuzu nazik bir şekilde zımparalıyoruz.

Vintage Kutu Boyama, Decorative Painting

Eskitme görünümü yakaladık ama henüz bitmedi. Seçtiğimiz  vintage görsellerle objeye dekupaj yapıyoruz ve bu şekilde gece boyunca kurumaya bırakıyoruz.

Dekoratif Kutu Boyama

Dekoratif Kutu Boyama


Dekroatif Kutu Boyama
Çalışmamın Öncesi ve Sonrası

Dekoratif Kutu Boyama

Boya ve görselleri koruma altına almak için son olarak da mat sprey vernikle birkaç kat atarak çalışmamızı sonlandırıyoruz.

Sevgiyle Kalın ♥

 Mutlu bir haftasonu dilerim.

Tim Buckley- Phantasmagoria in Two 

Bizim ilk şarkımızdı 6 sene öncesinde. Dinlemediyseniz eğer kesinlike dinleyin, her seferinde ilk defa etkisi yaratan harika bir parçadır. 

Dikat: Ağlama isteği yaratabilir.






8 yorum:

  1. Günnurcum ellerine sağlık çok beğendim, bu dekupaj işine çok hevesliyim ama bir türlü cesaret edemiyorum. seninkiler şahane olmuş, güle güle kullan canım

    YanıtlaSil
  2. Esracım çok teşekkür ederim beğenmen beni çok mutlu etti. Başlamadan önce kendimce araştırıp beğendiğim teknikleri, grafikleri ve dekupaj resimlerini bir yere kaydettim. En zoru malzeme seçimi oldu. Sonunda bir delilik yapıp ne gerekiyorsa aldım, sonucu felaket olsa bile denemek lazım dedim :) Sen de eminim çok güzel objeler yaparsın, malzemeleri al, gerisi gelecektir bence kuzum.

    YanıtlaSil
  3. harika olmuşşş ig de görmüştüm zaten :) Burada daha detaylı görmüş oldum. Eskitme tekniğini araştırıyordum ben de süper oldu bu yakınlarda denerim mutlaka :D Cama da olur mu ki :)

    YanıtlaSil
  4. Teşekkür ederim Çağlacım. Cama da olabilir belki ama cam için aslında bu boya uygun değil. Boyanın tutması için için astar almak gerekiyor. Malzeme alışverişinde aklıma gelmedi hiç :). Parlak yüzey astarı diye bir malzeme var çok da uygunmuş öyle pahalı bir şey değil. Bende de boyanacak şişeler var ama yine malzeme eksiği var :)) Senin çalışmalarını da sabırsızlıkla bekliyorum canım :)

    YanıtlaSil
  5. Güzel olmuşlar:)
    Eskitme ve dekupaj harika bir şey, bir de malzemeleri alsam ve deneme cesareti bulsam...
    :))

    YanıtlaSil
  6. Merhaba, teşekkür ederim beğenmenize sevindim :) Siz malzemeleri alın çok kolay özellikle mum eskitme istenilen sonucu veriyor . Benim de ilk denememdi ve tereddüt ediyordum şimdi ise her şeyi boyamak istiyorum :)

    YanıtlaSil
  7. bravo sana...muhteşem olmuşlar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, bu aralar çok ihmal ettim boyamayı, iki obje aldım kenarda bekliyorlar :)

      Sil