8 Kasım 2013 Cuma

Adım Adım Fiyonk Yapımı / DIY

Adım Adım Fiyonk Yapımı

İşten ayrılalı tam 6 ay olmuş.  Tembelliğin keyfini çıkardım resmen, 4 senelik iş hayatıma verdiğim bu ilk büyük molada. Blog açma fikrini  de hayata geçirdim sonunda. Sevdiğim, istediğim ne varsa yapmaya yetişmeye çalışıp, bir yandan da devam ediyorum iş aramaya. Bu sefer gerçekten sevebileceğim, aldığım eğitimin hakkını verebilecek bir iş olması ümidiyle bekliyor, ince eleyip sık dokuyorum. Neyse şimdi bunları bir kenara bırakıp fiyonk nasıl yapılırmış buna bakalım :)

Belki de herkes kendine göre bir yöntemle fiyonk yapıyordur ama ben şöyle uç kısımlarının düzgün durmasını başarabildiğim fiyonkları bir kaç yerde inceledikten sonra kendime kolay gelecek bir şekilde  yapabildim. 

Kıyafet, toka, dekoratif eşya, kutu, şişe gibi birçok objeyi süslemede kullanabileceğimiz, şık olmasının yanında kolay ve düşük maliyetle elde edilebilir olan fiyonk, biz bayanların vazgeçemediği aksesuarlardan biridir sadece. 

Ben de dekoratif boyamayla haşır neşir olduktan sonra mahallemizdeki tuhafiyenin yolunu tuttum. Çok fazla beklentiyle gitmediğim, kendisi küçük ama içinde bin bir çeşit  belki tuhaf ama hepsine sahip olmak istediğim şeyleri barındıran bir yermiş meğer bizim tuhafiyeci :)




Adım Adım Fiyonk Yapımı

Kullandığım şey kurdeleye benzese de aslında o bir biye imiş. Pötikareleriyle beni benden alan bu tatlı kumaşlar amacı dışında kullanılsalar da çok tatlı oldular bana göre.

Fiyonk Nasıl Yapılır?

Fiyonk Nasıl Yapılır

fiyonk nasıl yapılır

4. aşamadan sonra kumaşı kaydırmadan tutmaya devam ederken kumaşımıza veya kurdelemize uygun renkte seçtiğimiz iple 5. şekildeki gibi dikiyoruz.

fiyonk nasıl yapılır, bow

Küçük kumaş parçasıyla ince bir şerit elde ettikten sonra fiyonkumuzun ortasının daha şık durması için bu parçayı bu bölüme uygun şekilde arka kısmından uçlarını birleştirerek dikiyoruz.

fiyonk nasıl yapılır

Şirin mi şirin fiyonklarımız hazır. 

fiyonk nasıl yapılır


fiyonk nasıl yapılır

adım adım fiyonk yapımı, fiyonk nasıl yapılır

Dikiş kutuma da uydu bu galiba :)

adım adım fiyonk yapımı, fiyonk nasıl yapılır

Sevdiklerinizle güzel zamanlar geçirebileceğiniz mutlu bir hafta sonu diliyorum.

Benim kardeşim gelmiş Ankara'dan, hazırlık yapmam gerek. Mutfağa geçiyorum



Burası  Eski Samsun Tekel Fabrikası yeni  Bulvar Avm bu arada :)


Hoşçakalın ♥

5 yorum:

  1. çok güzel olmuşlar ellerinize sağlık banada beklerim :)

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederim beğeniniz için :)

    YanıtlaSil
  3. Çok cici olmuş bu fiyonklar :) Elimizin altında böyle bir post olması güzel oldu canım emeğine sağlık :)

    YanıtlaSil
  4. Teşekkür ederim canım, yaptıkça elim alıştı. Tüm kumaş parçalarını fiyonk haline getirmeden kendimi durdurmayı başarabildim :)

    YanıtlaSil
  5. Çok tatlı olmuş, bugün bi fiyonk örneği ararken kopya çektim sizden. Teşekkürler :)

    theericaceae.blogspot.com

    YanıtlaSil