24 Eylül 2013 Salı

Çin Usulü Tavuk



Çin Usulü Tavuk, Tavuk Yemeği, Soya Soslu Tavuk Tarifi, Çin Usulü Tavuk Tarifi, Sebzeli Tavuk Yemeği Tarifi

Yemek yapmak ve sevdiklerimle güzel sofralar paylaşmak büyük bir keyiftir benim için. Hele ki çok fazla yapılmayan  şeyleri denemek oldukça zevkli bir uğraştır bana göre.

Çin usulü tavuk, bol renkli ve besin değeri yüksek bu yemekle  çalıştığım catering firmasında tanıştım. En güzel şeklini ise eşimin doğum günü süprizi  için götürdüğü  Moğol usulü yemekler yapan Go Mongo adlı mekanda yedim. İşte benim nacizhane yorumumla ise böyle bir tarif çıktı ortaya.

MALZEMELER

  • 400 gr tavuk kalça veya göğüs eti
  • 1 adet havuç
  • 1 adet kabak
  • 1 adet kırmızı dolmalık biber
  • 1 adet yeşil dolmalık biber
  • 3-4 adet taze soğan
  • 3-4 adet taze fasülye
  • 200 gr mantar
  • birkaç dal brokoli
  • 2 diş sarımsak
İsterseniz siz evinizde olan malzemelerle de yapabilirsiniz. Ben bazen karnıbahar da ekliyorum ya da kırmızı biber veya kabak yoksa evde markete gitmeye üşendiysem eğer mevcut sebzelerimi değerlendiriyorum sadece. Her halükarda lezzetli bir yemek çıkıyor ortaya.

SOS

  • 2 Yemek kaşığı nişasta
  • 2 yemek kaşığı sıvı yağ
  • 2 yemek kaşığı soya sosu
  • 1 çay kaşığı  köri
  • Tuz, kararbiber


Tavuklarımızı jülyen doğradıktan sonra sosumuzun tüm malzemelerini ilave edip harmanlıyoruz ve buzdolabında 1 gün dinlenmeye bırakıyoruz.Eğer vaktiniz yoksa bekletmeden de yapabilirsiniz.

Wok tavamıza sırasıyla tavukları, ezilmiş sarımsakları, havuçları, taze fasülyeyi, brokoliyi, biberleri ,kabakları, taze soğanları ve son olarak da mantarlarımızı ekliyoruz. Mantarlar saldıkları suyu çektinden sonra yemeğimizin altını kapatıyoruz. Sebzelerimizin fazla ölmemesi biraz diri kalması gerekiyor.

Bizim dünkü menümüz böyleydi işte. Lezzetli ve farklı bir sunum için Çin Usulü Tavuk  pratik bir yemek.

Afiyet olsun.

Hayattan lezzet almanız dileğiyle :)

Çin Usulü Tavuk, Çin Usulü Tavuk Tarifi, Soya Soslu Tavuk Tarifi, Sebzeli Tavuk Yemeği tarifi

11 yorum:

  1. Yapılacaklar listeme ekledim bile.
    Bunun benzerlerini birçok yerde yedim ama detaylı ve tatmin edecek tarifi bulamıyordum bir türlü.
    Eşim çok sever bunu planladığım özel akşama göre tam da.

    İyi ki varsııınnnn :*

    YanıtlaSil
  2. Eminim ki çok güzel ve lezzetli bir iş çıkaracaksın ortaya. Maşallah el becerileri olan bir hatunsun :) Bu özel akşamdan kesitlerle bir post bekliyoruz o zaman :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah teşekkür ederim tatlım :) İnşallah.
      Kesinlikle ekleyeceğim aklımda iki fikir var yalnız hangisini önce yapsam bilemiyorum.
      En kısa zamanda gerçekleştirip sizlerle de paylaşırım umarım.
      :*

      Sil
  3. Çok lezzetli görünüyor, hazır dolabımda malzemeler varken deneyeyim günnurcum :)

    YanıtlaSil
  4. Dene kuzum, çok merak ediyorum inşallah beğenirsin güzel olacağına eminim :) İzlenimlerini bekliyorum :)

    YanıtlaSil
  5. İştahım kabardı iş çıkış saatlerim birde :)

    YanıtlaSil
  6. Süper görünüyor (◡‿◡✿)

    YanıtlaSil
  7. Teşekkür ederim. Tadı da bir o kadar güzel, denemenizi tavsiye ederim. Bugün de yedik artanını bitirdik, lezzet kaybı hiç yoktu :))

    YanıtlaSil
  8. Canım benin ellerine sağlık daha önce daha az sebze ile denemiştim bizimde şirkette çok çıkıyor zaten ilk orda görüyorum değişik yenenleri
    Senin tarifini deneyeceğim ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  9. Teşekkür ederim canım çok güzel oluyor gerçekten tavsiye ederim :)

    YanıtlaSil